null
KİMYA LABORATUVARI

Okulumuz kimya laboratuvarında, 9-10-11 ve 12. sınıflar için Milli Eğitim Bakanlığı kimya dersi müfredat programı kapsamında yer alan teorik kimya konuları gündelik hayattaki ve bilimdeki uygulamalarıyla birlikte öğretilir. Okulumuz kimya laboratuvarı müfredatta yer alan tüm konularla ilgili deney yapılmasına olanak sağlayan çağdaş bir teknolojik altyapı ve donanıma sahiptir. Kimya laboratuvarında ulusal ve uluslararası proje yarışmaları hazırlıkları da yapılmaktadır. Ayrıca laboratuvarın hemen bitişiğinde ihtiyaç duyulan araç-gereçlerin, malzemelerin, cihazların ve kimyasalların bulunduğu ve deneylere ön hazırlıkların yapıldığı  “Kimya-Biyoloji Laboratuvarları Hazırlık ve Cihaz Odası” bulunmaktadır.  Laboratuvarın zemin, tavan ve duvarları laboratuvar çalışmalarına uygun olarak yapılmış ve gerekli donanımlar iş güvenliğine uygun şekilde tasarlanmıştır. Kimyasal maddeler okulumuzun Kimya Teknolojileri Alanı’ndan gerektiği miktarda alınarak hazırlık odasına getirilmektedir. Kimya Teknolojileri Alanı’nda bulunan depoda kimyasal maddeler yapılarına, risk gruplarına ve saklama koşullarına uygun olarak havalandırma sistemli özel dolaplarda muhafaza edilmektedir.

Kimya laboratuvarı U biçimli düzene sahip bir laboratuvardır.

U biçimli laboratuvarlarda;

  • Öğretmenin, öğrencilerin her birine hemen ulaşması kolaydır.
  • Öğretmenin, gerektiğinde deneyin gidişine müdahale edebilmesi kolaydır.
  • Öğrencilerin, birbirleri ve öğretmenleri ile göz teması kurarak iletişimleri rahatça sağlanabilir. Böylelikle ilgili konu hakkında sağlıklı tartışma ortamı oluşturulur.
  • Çeker ocakta yapılması gereken deneyler veya bizzat öğretmenin yapması gereken tehlikeli gösteri deneyleri, rahat bir şekilde tüm öğrenciler tarafından takip edilebilir.
  • Laboratuvarda bulunan tahta, projeksiyon, sunum-slayt gibi görsel araçlarla yapılacak bilgilendirmeler ve çalışmalarda öğrencilerin aktiviteyi takip etmesi ve öğretmenin öğrencilerden dönüt alması kolaydır.

Laboratuvar çalışmaları iki öğretmen gözetiminde gerçekleştirilir. Laboratuvar öğretmeni ve sınıfın kimya dersi öğretmeni ders süresince öğrencilere gereken desteği sağlar.

Her yıl ağustos ayında kimya öğretmenleri ve laboratuvar öğretmeni tarafından Milli Eğitim Bakanlığı kimya dersi müfredat programı kapsamında, bilimsel süreç yaklaşımına uygun olarak 9-10 ve 11. sınıf seviyeleri için öğrenci deney föyleri hazırlanır. Bu deney föyleri eylül ayında ilk laboratuvar dersinde öğrencilere verilir ve öğrencilerden her laboratuvar dersinde deney föylerini yanlarında getirmeleri istenir.

Laboratuvar dersinde 6 ila 8 grup oluşturulur ve her grupta 3 veya 4 öğrenci bulunur. Her öğrenci grubu kendisine ait deney düzeneği ile çalışmasını yürütür. Laboratuvar öğretmeni yapılacak deney ile ilgili uyulması gereken kuralları açıklar ve öğrencilerin bu kurallara uyduğundan emin olur. Öğrenciler gözlemlerini, elde ettikleri verileri deney föylerine kaydederler. Gerekli durumlarda tablo oluşturur, grafik çizer, hesaplama yaparlar. Deneyin sonunda yer alan soruları cevaplandırarak deney raporlarını tamamlarlar. Öğrencilerin deney föyleri, öğretmenleri tarafından değerlendirmeye alınır.

KİMYA DERSİ LABORATUVAR ÇALIŞMALARI İLE HEDEFLEDİKLERİMİZ

  • Bilim, merak ve sabır ilişkisine dayanmaktadır. Öğrencilerimizin merak duygusunu arttırmak, hayal güçlerini geliştirmek, meslek hedefleri doğrultusunda gereken alt yapıyı kazanmalarını sağlamak ve onları bilim dünyasına yakınlaştırmak temel hedefimizdir.
  • Laboratuvar çalışmaları yaparak öğrencilerimizin teorik bilgilerini uygulanabilir hale getirmektir. Böylece karmaşık ve soyut kavramların doğru ve kalıcı olarak öğrenilmesini ve bilgiler arasındaki bağın farkına varılmasını sağlamaktır.
  • Öğrencilerin kimya dersi ile ilgili temel ve ileri bilgi-beceri düzeyine ulaşmalarını sağlamaktır.
  • Yükseköğretimde Fen, Mühendislik ya da Tıp alanlarında eğitim alacak öğrencilere gerekli kimya altyapısını kazandırmaktır.
  • Laboratuvar çalışmaları ile muhakemeyi, eleştirel düşünmeyi, işlem yeteneklerini ve el becerilerini geliştirmektir.
  • Bilimsel makale yorumlama, deney tasarlama-yürütme ve deney sonuçlarını analiz etme becerilerinin gelişmesine olanak sağlamaktır.
  • Bireysel olarak ve takım halinde çalışabilen, fikir üreten ve yorum yapan, sorumluluk sahibi, başladığı işi bitiren, hedefleri olan bireyler yetiştirmektir.
  • Teknolojiyi kullanabilen, elde ettiği bilgiyi yorumlayarak değerlendirebilen ve yeni ürün üretebilen, analiz ve sentez yapabilen, analitik düşünebilen, olaylara eleştirel ve yaratıcı yaklaşabilen, araştıran ve sorgulayan, insanlığa ve çevresine duyarlı bireyler yetiştirmektir.