null

Okulumuzda perşembe günleri okul ders saatleri içerisinde seçtiği alanlarda haftada iki ders saati süresince “Kulüp Saati”, haftanın üç günü de okul sonrası saatlerde okul sonrası aktivite çalışmaları yapılmaktadır. Alanında profesyonelleşmiş kulüp danışman öğretmenleri, antrenörler, usta öğreticiler tarafından sürdürülen kulüp ve okul sonrası aktivite çalışmalarımızda öğrencilerimiz, çok farklı alanlarda bilgi ve deneyim kazanma fırsatına sahip olmaktadır.

Kulüp ve okul sonrası çalışmalarda, öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimleri sağlanırken akademik gelişimleri de desteklenmektedir.

Okulumuz kulüpleri ve okul sonrası aktivitelerin amacı, öğrencilerin liderlik özelliklerini, iletişim becerilerini ve kendilerine güven duygularını geliştirmek, kişisel beceri ve ilgilerini ön plana çıkartarak kendilerini keşfetmelerine olanak sağlamaktır. Aynı zamanda yürütülen “Toplum Hizmeti” çalışmalarıyla öğrenciler sürdürülebilir toplum anlayışına hizmet ederler.

Kulüp çalışmaları, okul sonrası programı ve okul takımları çalışmaları ENKA Okulları ve ENKA Spor Kulübü iş birliği ile ders dışı etkinlikler olarak yürütülmektedir. Çalışmaların temel felsefesi; öğrencilerin eğitim yaşamı boyunca yapılan etkinliklerle, bilgilerini deneyime dönüştürmelerini sağlayarak sosyal ve kültürel gelişimlerini desteklemektir. Ek olarak, evrensel eğitim anlayışıyla dil, din, ırk ve sınıf farklılıklarından kaynaklanan ayrımları aşan tutum ve değerlere sahip bireyler yetiştirmektir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - HAKAN GÜLÇİÇEK

Biyoloji, birçok pozitif bilimin temelini oluşturan, bilimsel düşünme, hayatı anlamlandırma, öğrenme ve akıl yürütmeyi amaçlayan bilimin adıdır. Bu bağlamda Biyoloji Proje Kulübü biyolojiyi seven, bilimsel okuryazarlık ve küresel hedefleri önemseyen çevreye ve canlılara duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca öğrencilerimiz ulusal ve uluslararası biyoloji  yarışmalarına hazırlanırken, birçok bilim insanı ile tanışacak, ekolojik  çalışmalar yürüteceklerdir. Gençler bilinmeyeni öğrenme yolculuğunda “bilim sizi çağırıyor”.

KULÜP ÖĞRETMENİ - OĞUZHAN ALAN

Öğrencilerimizin içinde bulundukları zaman diliminde Kimya bilimine karşı duydukları ilgiyi uyandırmak, onları bir üst öğretim kurumuna hazırlarken bilimsel bilgilerle donatmak ve yaşadığımız toplumda öğrencilerimizi bilimsel okur- yazar düzeyinin en üst noktasında yerlerini almış olarak görmek istiyoruz. Ayrıca deney atölyesi çalışmaları yapmak ve bilim şenliğine hazırlık yapacak gruba katılmak isteyen öğrencilerimizi kulübümüze bekliyoruz.

Proje grubu ise çalışmalarına bireysel ve grup olarak devam edecektir. Proje çalışmalarında başarı kazanılması üniversite sınavında avantaj sağlayacak olup çalışmalarda kimya öğretmenimiz danışmanlık yapmaya devam edecektir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - ENGİN BAŞKURT

Kodlama eğitimsel olarak kullanımı 60’lı yıllarda Logo programlama dilinin kullanımı ile başlamıştır. Günümüzün popüler programlama dili olan Python nesne yönelimli, yorumsal, modüler ve etkileşimli, yüksek seviyeli bir dil olduğu için öğrenilmesi kolaylaşmaktadır. Yapılmak istenen işler hızlı bir şekilde daha az kod satırıyla yapılabilir.

Desteklendiği platformlar oldukça fazladır. Unix, Linux, Mac, Windows, Symbian gibi birçok işletim sistemiyle uyumludur. Python oldukça genel bir programlama dilidir. Kullanım alanlarının genişliği de tercih edilmesinde etkili olmaktadır. Python, mühendislikten finansa kadar birçok alanda kullanılmaktadır. Python programlama dilinin kullanım alanları aşağıdaki gibidir:

Web Uygulamaları Geliştirme
Python bilimsel ve numerik hesaplamaları
Yapay zekâ uygulamaları
Nesnelerin İnterneti
Veri Madenciliği (Data Mining) uygulamaları
Görselleştirme uygulamaları
Masaüstü uygulamaları vb.

KULÜP ÖĞRETMENİ - ÖZLEM ŞAHİN

Kulübümüz, öğrencilerin programlama ve tasarım yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan bir dizi etkinlik sunmaktadır. Bu etkinlikler arasında, senaryolaştırılmış içeriklere dayalı oyun geliştirme ve yarışma odaklı proje üretme üzerine eğitim programı yer almaktadır.
Bu süreçte, öğrencilerin gelişimini desteklemek amacıyla bir proje takımı oluşturulacaktır. Bu takım, programlama, modelleme, çizim, oyun ve proje geliştirme gibi alanlarda farklı yeteneklere sahip öğrencileri bir araya getirecektir. Takım üyelerimiz, yarışma odaklı çalışarak problem çözme, yaratıcı düşünme ve iş birliği becerilerini kullanarak projeler geliştirecektir. Bu adım, öğrencilerin hem bireysel yeteneklerini sergilemelerine hem de takım çalışmasının önemini deneyimlemelerine olanak tanıyacaktır. Ayrıca kulüp faaliyetlerimiz kapsamında, öğrenciler Teknofest vb. yarışmalara katılma fırsatı elde edeceklerdir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - TUNA BATU

Kulübün amacı, öğrencilerimizin bilimden zevk almalarını sağlamak ve onlara ömür boyu bilimsel düşünme alışkanlığını kazandırmaktır. Öğrencilere, okulda ve yaşamda iş bölümünün yararları anlatılarak bu çalışmayı matematik, fen, teknoloji ve sosyal bilimler dalındaki gelişmelerle bağdaştırmasının yanısıra matematik, fen bilimleri ve sosyal bilimler ve teknik alanlarla ilgili inceleme, araştırma ve üretkenlik yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenir. Kulüp, okulumuzda bilimsel çalışmaya ve araştırmaya ilgisi olan öğrencileri bir araya getirir ve hazırladıkları projeler ile TÜBİTAK tarafından düzenlenen proje yarışmasına katılırlar.

KULÜP ÖĞRETMENİ - HÜSEYİN ÜNAL

Kulüp öğrencileri TÜBİTAK tarafından düzenlenen proje yarışmalarına hazırlanır.
Yazdıkları makaleler ile proje çalışmaları akademik açıdan gelişmelerini sağlar.
Bilgiyi araştırma ,organize etme ve sunum yapma becerilerini geliştirmelerini sağlar.

KULÜP ÖĞRETMENİ - SİBEL AKKUZU, İLKE NUR YÜKSEL

Münazara kulübü öğrencileri, tartışılabilir konular üzerinden dahil oldukları çalışmalarda bir konunun tüm olumlu ve olumsuz yönlerini analiz etme imkanı bularak kendilerini ve fikir dünyalarını geliştirirler. Aldıkları eğitimlerle argümantasyon, antitez geliştirme, çürütme ve örneklendirme becerileri kazanırlar. Her hafta önceden belirlenen bir konuda tartışmaların merkezinde yer alarak konuşma becerilerini geliştirme imkanı bulurlar.

Öğrenciler kulüp çalışmaları dahilinde alanında uzman ekonomist, hukukçu, siyaset bilimcilerle tanışarak, kendilerinden eğitim alırlar.

Önceki eğitim yıllarında münazara eğitimlerini almış, çalışmalara dahil olmuş öğrencilerin başvuruları öncelikli tutulur.

KULÜP ÖĞRETMENİ - GÜL UZUN, MUSA İNCİRKUŞ

Basın- Yayın Kulübü yıl içerisinde hem okul içi hem de okul dışı etkinlikleri, @adpenka.basinyayin sosyal medya hesabı ve Yazadurmak adlı dergimiz ile okul toplumuyla buluşturur. Kulübümüz, farklı edebi türlerdeki yazı türleriyle- öykü, şiir, gezi, deneme, eleştiri gibi- okurlarına keyifli okumalar sunacak çalışmalar yapmaktadır. Her yıl haziran ayında çıkarılan Yazadurmak, Bilim, Sanat, Spor ve Edebiyat dergisi gerek sanat gerek edebiyat gerekse de siyaset dünyasından alanında uzman isimlerle yapılan mülakat ve röportajlarla, bu isimleri okurları ile buluşturur ve buluşturmaya devam edecektir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - TUTKU AYDIN

Kulüp öğrencileri, yaratıcı yazma becerilerini geliştirmek için yıl boyunca yaratıcı yazma eğitimleri alır, yazar söyleşileri düzenler. Lise seviyesinde öğrenciler ve eğitimciler için düzenlenen sempozyumlara öğrencilerin katılımını sağlar. Öğrenciler yıl içinde yürüttükleri çalışmaların ışığında, yazar söyleşilerinin ve atölye çalışmalarının yapıldığı bir sempozyum düzenler.

KULÜP ÖĞRETMENİ - NAGEHAN ÖZEN YILDIRIM

Kulübümüzün amacı; öğrencilerimizin topluluk önünde kendini ifade ede bilmelerine fırsat vermek, kişisel ve sosyal gelişimlerini desteklemektir. Bunun yanı sıra tiyatro sanatı ile kültürel seviyelerini üst düzeye çıkara bilmek hedeflenmektedir. Çalışmalarımız her hafta belirlenen kulüp saatinde yüz yüze yapılacaktır. Çalışmaları tamamlanan tiyatro oyununun sunumu yıl sonunda gerçekleşecektir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - HAKKI ÖZKARAKAŞ

Kulüp çalışmaları iki farklı raketli spor olan pickleball ve masa tenisi çalışmalarını kapsar. Okulumuzda tanınan ve sevilen bir spor olan masa tenisini daha teknik ve rekabetçi bir performansla oynamak isteyen öğrencilere becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Tenis filesinde, masa tenisi raketine benzer bir raketle badminton sahası büyüklüğünde bir alanda oynanan pickleball ise küresel anlamda çok hızlı yayılan ve büyük kitlelerin oynadığı bir spor. Ülkemizde çok yakın bir tarihte oynanmaya başlanan bu sporun okulumuzda da tanınır ve geniş gruplarda oynanmaya başlamasını hedefleyen çalışmaların ilk adımı olacak kulüp çalışmaları farklı periyotlarda öğrencilerin pickleball sporunu deneyimlemesine fırsat sunar.

KULÜP ÖĞRETMENİ - ESNUR KALAYCI, PINAR ÇELİK MCMILLAN

Yale Üniversitesi tarafından düzenlenen ve dünya çapında 60 ülkeden 50.000 öğrencinin katıldığı The World Scholar’s Cup Turnuvası, uluslararası akademik bir yarışmadır. Katılımcıların dört ayrı kategoride yıl boyunca hazırlanıp yarıştığı turnuva, öğrencileri küresel müfredata hazırlarken, farklı kültürlerden katılımcıları Büyük Final için yılda bir kez Yale Üniversitesi’nde bir araya getirir. Öğrenciler, geleneksel eğitim ve öğretime alternatif olarak ortaya çıkan ve disiplinlerarası akademik çalışmaları teşvik eden bu programın müfredatını yıl boyunca çalışılır ve oluşturulan takımlar ilk olarak bölgesel turnuvalara katılır. Bölgesel turnuvaları geçen takımlar, Yale Üniversitesi’nde düzenlenen Büyük Final’de okulunu ve ülkesini temsil etmeye hak kazanır.

KULÜP ÖĞRETMENİ - JAMES MCMILLAN

İngilizce Dart Kulübü, öğrencilerin İngilizce dil yeterliliklerini ve dart sporunun sağladığı disiplini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Oyuncular sabır, el-göz koordinasyonu, taktik ve aritmetik becerilerini geliştirebilirler. Potansiyel gösteren öğrenciler, başarılı okul takımına katılabilir ve Sakarya Finallerinde yarıştıktan sonra Marmara ve Türkiye Ulusal Şampiyonalarına katılabilirler.

KULÜP ÖĞRETMENİ - ALEXANDER PENNY

FATE hayal gücü, stratejik düşünme, yaratıcılık, iletişim becerileri ve iş birliğini teşvik etmek için drama ve masa oyunlarını kullanan bir kulüptür. Öğrenciler Zindanlar & Ejderhalar, Risk, Salgın olmak üzere bir dizi farklı oyunda yer alırlar ve bunların tamamı İngilizce dilinde yapılır. Kulübün ana odağı D&D (Zindanlar & Ejderhalar) olup drama oyununun amacı öğretmen desteğiyle öğrenci tarafından yaratılan karakterler olarak oynamaktır. Öğretmen özel karakterleri savaşlar, hazine avı, günü kurtarma gibi fantezi dünyasına dayanan olaylar doğrultusunda yönlendirmektedir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - DOĞUKAN ÇAVUŞ

Kulüp öğrencileri Rusça konuşma becerilerini yaratıcılıklarıyla birleştirerek Rusça masa oyunları ve küçük karikatür dergileri, mangalar çizip yazarlar. Dil becerileri, takım çalışması, disiplin, yaratıcılık gibi bir çok özelliğin gelişmesine katkı sağlayan kulüp okul kütüphanesine de katkı sağlamayı hedeflemektedir. Dönem sonlarında 1’er kez olmak üzere toplamda 2 sergi düzenlenmektedir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - UMUT GÖKÇE

Girişimcilik Kulübü, öğrencilerin iş dünyasını keşfetmelerini, yaratıcı fikirlerini hayata geçirmelerini ve girişimcilik ruhunu güçlendirmelerini amaçlayan bir platform sunar. Öğrenciler, “GençBizz” oluşumuyla iş birliği yaparak gerçek bir şirket kurma ve yönetme deneyimi yaşar. Ayrıca, alanında uzman konuklardan ilham alma fırsatı bulur ve ulusal ile uluslararası etkinliklerde yer alarak global bir bakış açısı kazanırlar. Bu kulüp, geleceğin yenilikçi liderlerini yetiştirmek için tasarlanmıştır.

KULÜP ÖĞRETMENİ - RUSLAN ASHINOV

Kulüp öğrencilerinde temel amaçlarımız fiziksel gelişim, kendine güven, sahne deneyimi, takım çalışması, disiplin ve yardımlaşma gibi becerilerin gelişmesine katkı sağlamaktır. Ayrıca kulüp öğrencilerimiz sene içerisinde hazırlandıkları performanslarla yıl boyunca okul içi organizasyonlara ve okul dışında gerçekleştirilecek olan festivallere katılım gösterirler. Başvuru sayısının fazla olması durumunda seçmeler yapılır. Öğrencilerden beklenen öncelikle kulüp zaman çizelgesine gerektiği şekilde uyulması ve bu işin bir takım çalışması olduğunu unutmamalarıdır.

KULÜP ÖĞRETMENİ - TUGAY SAĞLAM

Basketbol kulübünün amacı, bu spora ilgi duyan öğrencilerle teknik-taktik çalışmalarla yetenek ve düzeylerini geliştirmek, aynı zamanda kendine güvenen, kendini doğru ifade edebilen, fiziksel olarak sağlıklı ve sosyal yönleri güçlü, yardımlaşmayı, paylaşmayı bilen başarılı birer birey olmalarına yardımcı olabilmektir. Kulübe katılacak öğrencilerin okul takımını oluşturarak, okulu temsil etmelerine imkan tanır.

KULÜP ÖĞRETMENİ - KADİR GÜNDÜZ

Çizgiden renge kulübü öğrencileri, kendilerini çizgilerle ve renklerle ifade etme imkanı bulurlar. Düşüncelerini dışa vurumunu gerçekleştirebilme, düşüncelerini kendilerine ait tasarıma dönüştürebilirler. Sanat yoluyla öz güveninin oluşmasını sağlayabilme, bireysel veya grup çalışmalarında sorumluluk duygusunu geliştirme, işbirliği ve dayanışma anlayışını oluşturmaları sağlanır. Öğrencilerin üreçte yaptığı çalışmalar, ürünler sergi alanlarında sunulur ve aynı zamanda ürünler ulusal / uluslararası projelere de gönderilir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - EMİNE AÇAN

Kulübümüz, öğrencilerimize voleybolun temel prensiplerini öğretmek, rekabetçi bir ortamda spor yapma fırsatı sunmak ve sağlıklı yaşam tarzını teşvik etmek amacıyla kurulmuştur. Lise voleybol kulübümüz, sporun yanı sıra dostluk, disiplin ve sorumluluk gibi değerleri de vurgular. Öğrencilerimize sadece voleybol oynamayı değil, aynı zamanda hayatta da başarılı olmanın anahtarları olan öğrenme fırsatları sunar. Kulübümüzün amacı, öğrencilerimizin spor yapma tutkusunu desteklemek, fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak güçlendirmektir. Lise yıllarında voleybolun heyecanını yaşamak ve bu deneyimden öğrenmek isteyen tüm öğrencileri kulübümüze bekliyoruz.

KULÜP ÖĞRETMENİ - SERHAT YOLAÇAN

Kulübümüzde ulusal ve uluslararası alanda kabul görmüş akıl oyunları, beceri temelli soruların çözümünde yardımcı olacak oyunların, detaylı şekilde oynanması planlanmıştır. Yalnızca akıl oyunları değil, akıl yürütme ve düşünme becerilerinin geliştirilmesi de hedeflenmiştir. Sudoku, Kendoku, Kakuro, Futoshiki vb. oyunlar, yeni nesil soruların çözümlerinde yardımcı olacaktır. Yalnızca sayısal zekâ türlerine göre değil, sözel zekâ, görsel zekâ, uzamsal zekâ gibi farklı zeka türlerine ait oyunlarla birlikte fiziksel akıl oyunları da oynanacaktır ve bazı önemli şifreleme yöntemleri anlatılacaktır. Oyunlar ve ilgili zekâ türleri Cattell – Horn – Carroll zeka kuramına göre belirlenmiştir.

KULÜP ÖĞRETMENİ - OSMAN KOÇ

Kulüp öğrencileri iyi bir kitap okuyucusudur. Çevresinde ve okul toplumunda kitap okuma alışkanlığını ve kültürünü geliştirmek için çeşitli etkinlikler planlar. Okul kütüphanesini, kütüphane kullanıcıları için daha cazip hale getirmek için öneriler üretir. Kütüphane işleyişi için gerekli çalışmalarda kütüphane öğretmenine yardımcı olur. Kulüp çerçevesinde öğrenenler, 21. Yüzyıl becerilerinden olan problem çözme, iletişim kurma, yazma, sözlü ifade, sosyal ve öz yönetim, bilimsel yöntem kullanma, araştırma gibi birçok beceriye sahip olur.

KULÜP ÖĞRETMENİ - UMUT GÖKÇE

Afet Yönetimi Kulübü, öğrencilerin afetlere karşı bilinçlenmelerini, hazırlıklı olmalarını ve etkili müdahale yöntemlerini öğrenmelerini amaçlar. Kulüp, afet öncesi, sırası ve sonrasında yapılması gerekenleri uygulamalı olarak öğretir
ve öğrencilerin afet bilinci geliştirmesine katkı sağlar. Uzmanlar tarafından verilen eğitimler ve atölye çalışmaları ile öğrenciler, afet yönetimi konusunda bilgi sahibi olurken, olası afet senaryolarına karşı nasıl hazırlıklı olunacağını öğrenir. Bu kulüp, toplumsal sorumluluk bilinci kazandırmayı hedefler.

KULÜP ÖĞRETMENİ - RAGIP SARIGEDİK

Kulübümüz, problem çözme becerilerinizi geliştirmek, matematiksel düşünme yeteneğinizi artırmak ve bu bilgileri gerçek dünya projelerine uygulamak isteyen herkes için ideal bir ortam sunuyor. Kulüp çalışmalarında hem teorik hem de pratik birçok konu ele alınacaktır. Temel matematiksel kavramlardan başlayarak, grup teorisi ve çizge teorisi gibi ileri düzey konulara kadar geniş bir yelpazede dersler işlenecektir. Modern kriptografi sistemlerinin temellerini öğrenip, Sezar, Affine ve Vigenère gibi klasik şifreleme yöntemlerini uygulayarak, bilgilerinizi güvenli bir şekilde şifreleme konusunda bilgi sahibi olacaksınız. Ayrıca, daha karmaşık algoritmalar olan DES ve AES gibi simetrik şifreleme yöntemleri üzerinde çalışacak, RSA ve Diffie-Hellman gibi asimetrik şifreleme tekniklerini öğreneceksiniz. Teorik bilgilerinizi kullanarak, kendi algoritmalarınızı ve projelerinizi geliştirme fırsatınız olacak. Özellikle yıl sonuna doğru, TÜBİTAK projeleri kapsamında algoritmik tasarım projeleri üzerinde çalışmalar yapacak, kendi projelerinizi oluşturacak ve bunları sunma imkânı bulacaksınız. Kulübümüz sadece akademik başarıyı değil, aynı zamanda topluma katkı sağlamayı da hedeflemektedir. Bu doğrultuda, belirli zamanlarda toplum hizmeti çalışmaları gerçekleştirilecek ve bu çalışmalarda takım çalışması, problem çözme ve organizasyon becerilerinizi geliştirme fırsatı bulacaksınız.