null

GLOBAL CARDBOARD

CHALLENGE PROJESİ

Global Cardboard Challenge Projesi 2012 yılında 9 yaşında bir çocuk olan Caine Monroy’un babasının dükkanında kendi ürettiği karton oyunlarını sunmasıyla başlayan bir projedir. Bu proje Caine’nin ve onun oyun dükkanının keşfedilmesi sonucu bir video ile tüm dünya ile paylaşılır. Dünyada birçok ülkenin katıldığı bu proje çocukların yaratıcılıklarını geliştiren ve eleştirel düşünme, iletişim kurma, dönüşümlü düşünmelerini destekleyen bir projedir. Her yıl 11 Ekim projeye katılan tüm ülkelerde ‘Global Cardboard Challenge Play Day’ olarak kutlanır.

Adapazarı ENKA İlkokulu öğrencileri Caine’nin videosunu izleyerek bu videodan ilham alırlar ve kendi oyunlarını oluşturmak için bir proje başlatırlar. Öncelikle yapacakları oyunun taslağı çizilir. Çizimlerini yaparken yaratıcılık tutumu kullanılır. Bazı öğrenciler tek çalışmayı tercih ederken bazıları işbirliği içinde çalışmayı seçerler. En yaratıcı karton oyununu yapmak için ihtiyaç duyacakları malzemeleri belirlerler. Ana malzeme kartonla sınırlı tutulur. Diğer ihtiyaç duyulan malzemeler geri dönüşüm materyallerinden elde edilir. Tüm proje öğrenciler tarafından yürütülür. Karşılaştıkları zorlukları yenmek için çözüm yolları bulmaları beklenir. Farklı problemlere farklı çözümler bulmak için yine yaratıcılıklarını kullanan öğrenciler tüm süreç boyunca dönüşümlü düşünürler.

Ellerindeki tek bir malzemeyle en yaratıcı oyunu nasıl yapabilecekleri üzerine fikir yürütürler. Küçük bir karton kutu basketbol potasına, karton parçası ve tahta çubuklar labirent oyununa, top yakalamacaya, kutu içinde oyuncak bulmaca, puan toplama oyununa ve tiyatro sahnesine dönüşebilir. Tüm bu süreç boyunca işbirliği içinde çalışan öğrencilerimiz hayal güçlerini zorlarken aynı zamanda eleştirel düşünme ve iletişim kurma becerilerini de geliştirirler. Hazırladıkları oyunları arkadaşlarına, ailelerine ve öğretmenlerine sunmak ve bu oyunları ilgi çekici kılmak için oyun kuralları, biletler ve bazı ödüller belirlenir. Velilerimizin de davetiyle gerçekleşen oyun gününde biletler alınır ve oyun günü başlar. Tüm yaş gruplarının katıldığı oyun günü tüm gün boyunca sürer. Oyun gününün sonunda projeye katılan öğrencilerin dönüşümlü düşünme yapmaları, sertifikalarını almaları ve ortaya koydukları yaratıcılığı takdir etmek için küçük bir parti düzenlenir ve bu başarıları kutlanır.